Trænerguide
Trænerguide
Hvordan stiller vi hold i børne- og ungdomsafdelingen (U5-U19).
Alle spillere i ungdomsafdelingen træner og spiller kampe med den årgang, de tilhører.
Undtagelser:
- Hvis en årgang på grund af spillermangel ikke kan stille hold, tales der sammen på tværs af afdelingen og i disse tilfælde er det tilladt at bruge spillere fra en anden årgang. Kontakt til andre årgange skal ske mellem trænere, og ikke ved direkte henvendelse til spillere eller forældre.
- Det er træneren fra den "afgivende" årgang der bestemmer hvilke spillere der kan bruges, og der skal tages hensyn til den samlede årgang og målsætningerne i "Den Blå Tråd"
- I alle tilfælde hvor halvårsspillere spiller sammen med årgangen under, skal der tages hensyn til den enkelte spiller, spillerens hold og Aalborg Freja.
- En spiller kan kun rykke op på årgangen over, hvis spilleren har niveau til at spille på 1. holdet, hvilket er træneren og den sportslige ansvarlig (børneudviklingstræner eller ungdomsformand) i afdelingens afgørelse.
- Ud over halvårsspillere kan en spiller kun spille på årgangen under, hvis der er søgt dispensation. (Der kan max. bruges 3 spillere pr. kamp inc. dispensationsspillere.)
- Undtagelser udover ovenstående kan der kun gøres brug af, såfremt trænere og og den sportslige ansvarlig (børneudviklingstræner eller ungdomsformand) er indforstået med det.
Praktiske informationer
- Klubbens hjemmeside hedder: www.aalborgfreja.dk. Her kan du finde alle vigtige kontaktpersoner, træningstider, historie om Freja, holdsider for de enkelte hold, aktuelle nyheder, info om Aalborg City Cup.
- Kode til klubhuset udleveres af Ole Madsen. Guf kan kontaktes på mail: aalborgfreja@aalborgfreja.dk
- Hvis man ønsker at låne stuen of cafe, skal man sende en mail til aalborgfreja@aalborgfreja.dk
- Indmelding foretages på Freja´s hjemmeside www.aalborgfreja.dk under ”Indmeldelse”. Brug linket øverst på indmeldelsessiden.
- Ønsker man at træne på alternativer tidspunkter, skal man altid på forhånd spørge inspektøren, Ole Madsen.
- Er man gået i alarmen, skal man kontakte inspektøren Ole, som træffes på 40768711.
- HUSK sidste mand lukker og slukker i klubhuset. OG det er i HELE klubhuset!
- Glemt tøj/sko/støvler er i kælderen. Glemte ting som smykker, ur, mobiltelefon er i cafeteriet.
- For at skåne straffesparksfeltet skal man rykke målene frem ved træning. HUSK at rykke målene tilbage efter endt træning.
- Bolde skal tælles før og efter træningen. Træneren er ansvarlig for at det rigtige antal bolde kommer retur. Husk at låse jeres boldhylde.
- Hvis man mister en bold, skal man sende en mail til Ole Madsen på inspektor@aalborgfreja.dk
- Er I de sidste, der har brugt lysbanen, så sluk lyset med det samme og ikke efter en time.
- Hold fra U13 og op efter får vasket tøj af klubben. Efter hver kamp skal tøjet stilles til vask i kælderen med ”spilleren i tasken eller kurven”; strømper, shorts og trøjer i nævnte rækkefølge, da trøjerne skal ligge øverst.
- HUSK der er kun trøjer til træningskampe og overtrækstrøjer til interne træningskampe
- HUSK altid at tjekke baneplan før træning på opslagstavle i gangen. HUSK at tjekke infoskærm i gangen, hvor I skal spille kamp og klæde om.
- Flytning og afbud ved kampe skal altid gå gennem kampfordeler, Lars S. Johannesen. Lars kan kontaktes på tlf.nr. 22504068 eller på mail: kampfordeler@aalborgfreja.dk
- HUSK at afdelingen i god tid bemander cafeteriavagten.
Før turneringskampe
- HUSK at tjekke infoskærm i gangen, hvor I skal spille kamp og klæde om.
- DBU Jyllands kampkort udfyldes på DBU appen (mail til Ole Madsen inspektor@aalborgfreja.dk for at få godkendelse til at bruge DBU appen).
Efter turneringskampe
- Ved 11:11 og 8:8 skal kampresultater noteres i DBU appen.