Menu

Trænerguide

Trænerguide

Hvordan stiller vi hold i børne- og ungdomsafdelingen (U5-U19).

Alle spillere i ungdomsafdelingen træner og spiller kampe med den årgang, de tilhører. 

Undtagelser:

  • Hvis en årgang på grund af spillermangel ikke kan stille hold, tales der sammen på tværs af afdelingen og i disse tilfælde er det tilladt at bruge spillere fra en anden årgang. Kontakt til andre årgange skal ske mellem trænere, og ikke ved direkte henvendelse til spillere eller forældre.
  • Det er træneren fra den "afgivende" årgang der bestemmer hvilke spillere der kan bruges, og der skal tages hensyn til den samlede årgang og målsætningerne i "Den Blå Tråd"
  • I alle tilfælde hvor halvårsspillere spiller sammen med årgangen under, skal der tages hensyn til den enkelte spiller, spillerens hold og Aalborg Freja.
  • En spiller kan kun rykke op på årgangen over, hvis spilleren har niveau til at spille på 1. holdet, hvilket er træneren og den sportslige ansvarlig (børneudviklingstræner eller ungdomsformand) i afdelingens afgørelse.
  • Ud over halvårsspillere kan en spiller kun spille på årgangen under, hvis der er søgt dispensation. (Der kan max. bruges 3 spillere pr. kamp inc. dispensationsspillere.)
  • Undtagelser udover ovenstående kan der kun gøres brug af, såfremt trænere og og den sportslige ansvarlig (børneudviklingstræner eller ungdomsformand) er indforstået med det.

Praktiske informationer

  • Klubbens hjemmeside hedder: www.aalborgfreja.dk. Her kan du finde alle vigtige kontaktpersoner, træningstider, historie om Freja, holdsider for de enkelte hold, aktuelle nyheder, info om Aalborg City Cup.
  • Kode til klubhuset udleveres af Ole Madsen. Guf kan kontaktes på mail: aalborgfreja@aalborgfreja.dk
  • Hvis man ønsker at låne stuen of cafe, skal man sende en mail til aalborgfreja@aalborgfreja.dk
  • Indmelding foretages på Freja´s hjemmeside www.aalborgfreja.dk under ”Indmeldelse”. Brug linket øverst på indmeldelsessiden.
  • Ønsker man at træne på alternativer tidspunkter, skal man altid på forhånd spørge inspektøren, Ole Madsen.
  • Er man gået i alarmen, skal man kontakte inspektøren Ole, som træffes på 40768711.
  • HUSK sidste mand lukker og slukker i klubhuset. OG det er i HELE klubhuset!
  • Glemt tøj/sko/støvler er i kælderen. Glemte ting som smykker, ur, mobiltelefon er i cafeteriet.
  • For at skåne straffesparksfeltet skal man rykke målene frem ved træning. HUSK at rykke målene tilbage efter endt træning.
  • Bolde skal tælles før og efter træningen. Træneren er ansvarlig for at det rigtige antal bolde kommer retur. Husk at låse jeres boldhylde.
  • Hvis man mister en bold, skal man sende en mail til Ole Madsen på inspektor@aalborgfreja.dk
  • Er I de sidste, der har brugt lysbanen, så sluk lyset med det samme og ikke efter en time.
  • Hold fra U13 og op efter får vasket tøj af klubben. Efter hver kamp skal tøjet stilles til vask i kælderen med ”spilleren i tasken eller kurven”; strømper, shorts og trøjer i nævnte rækkefølge, da trøjerne skal ligge øverst.
  • HUSK der er kun trøjer til træningskampe og overtrækstrøjer til interne træningskampe
  • HUSK altid at tjekke baneplan før træning på opslagstavle i gangen. HUSK at tjekke infoskærm i gangen, hvor I skal spille kamp og klæde om.
  • Flytning og afbud ved kampe skal altid gå gennem kampfordeler, Lars S. Johannesen. Lars kan kontaktes på tlf.nr. 22504068 eller på mail: kampfordeler@aalborgfreja.dk
  • HUSK at afdelingen i god tid bemander cafeteriavagten.

 Før turneringskampe

  • HUSK at tjekke infoskærm i gangen, hvor I skal spille kamp og klæde om.
  • DBU Jyllands kampkort udfyldes på DBU appen (mail til Ole Madsen inspektor@aalborgfreja.dk for at få godkendelse til at bruge DBU appen).

Efter turneringskampe

  • Ved 11:11 og 8:8 skal kampresultater noteres i DBU appen.

 

Luk